O badmintonu víme vše, je to naše hra!

diskuze

e-shop

Okénko trenéra

Chcete zplešit svoji hru? Svoje služby nabízí trenér juniorské reprezentace ČR a Trenér roku 2009 Michal Turoň. On-line a zdarma!

1

Údery a jejich nácvik

Potřebujete zlepšit své údery? Zdokonalte si je společně s námi a s naším trenérem.



Badmintonové údery můžeme zahrávat z forhendové nebo bekhendové strany. Dále se dělí podle místa zásahu (z forhendu i bekhendu) na údery spodní, boční a horní. My si pro snadnější vysvětlení badmintonové údery rozdělíme na podání, údery hrané u sítě, údery ze zadní části hřiště a boční údery.
DOPORUČENÍ NA ZÁVĚR: Nácvik techniky úderu je velmi náročný. Je velmi důležité naučit se a zažít správné technické provedení úderů. Velmi doporučuji, alespoň v začátcích, trénovat pod vedením zkušeného trenéra. A nezapomeňte, že trénink je nekonečné opakování!

 

Údery a jejich nácvik
2

Pohyb po hřišti

Badmintonový pohyb po hřišti je velmi náročná a specifická disciplína. Každý hráč věnuje jeho nácviku velkou pozornost. Návod, jak si ho osvojit, naleznete zde.

Při tréninku pohybu jde vlastně o nácvik specifického badmintonového pohybu po hřišti formou přeběhů a výpadů do jednotlivých rohů hřiště. Všechna cvičení používáme také jako součást speciální badmintonové tělesné přípravy.

Pohyb po hřišti
3

Tělesná (kondiční) příprava

Výborná fyzická kondice je základním předpokladem skvělých sportovních výkonů. Zdokonalte si ji společně s námi.


Trénink kondice se zaměřuje na všestranný rozvoj pohybových schopností hráče, tj. silových, rychlostních, vytrvalostních, obratnostních (schopnost rychle a účelně řešit pohybový úkol) schopností. Dále na rozvoj pohyblivosti (schopnost vykonávat pohyby ve velkém rozsahu). Tělesnou přípravu dělíme na obecnou a speciální.

Tělesná (kondiční) příprava
4

Sestavte si vlastní trénink

Chcete kvalitně a smysluplně trénovat a nemáte trenéra? Nevadí, sestavte si svůj trénink sami. My Vám pomůžeme.
 


Tréninková jednotka je základním organizačním celkem v tréninkovém procesu. Dělí se na tři části: přípravnou, hlavní a závěrečnou.

Sestavte si vlastní trénink
5

Domluvte si trénink

V této kategorii si můžete domluvit trénink s profesionálními trenéry

Domluvte si trénink
6

On-line poradna

Zeptejte se na cokoliv ohledně badmintonových úderů, pohybu po hřišti a kondiční přípravě našich školených odborníků.

On-line poradna
7

Výživa a regenerace

Správná výživa a vhodně zvolená regenerace jsou nedílnou součástí tréninkového procesu i běžného života každého z nás. Žijte zdravěji společně s námi.

VÝŽIVA
Každý živý organismus potřebuje k zachování svých základních životních funkcí určité množství energie. Energii můžeme získat různými způsoby. Jedním z těchto způsobů je příjem energie stravou (výživou). Člověk, kromě energie k zachovávání základních životních funkcí (bazální metabolismus-dýchání, látková výměna, funkce vnitřních orgánů, atd.), vykonává další činnosti spojené s běžným životem. Jeho nároky na energetický příjem se s tím zvyšují (u sportovců velmi výrazně). Množství přijaté a vydané energie měříme v kaloriích.

REGENERACE
V průběhu a po skončení jakéhokoliv sportovního výkonu, zejména pak po náročném tréninku nebo turnaji, se naše tělo potýká s únavou. Ta se projevuje postupným snižováním celkové výkonnosti hráče. Únava není jen fyzická (tělesná), ale i duševní. Proto je velmi důležité dát tělu možnost se dostatečně zotavit.

Výživa a regenerace
8

Doplňkové sporty a aktivity

Každé jednostranné zatížení těla je nutné kompenzovat vhodně zvolenou pohybovou aktivitou. Jak si ji zvolit? Poradíme Vám.

Sportovní trénink je svým způsobem velmi úzce zaměřená činnost. Často při něm dochází k jednostrannému zatěžování pohybového aparátu sportovce, které může někdy způsobit velmi vážné zdravotní komplikace. Je proto velmi důležité dbát na rovnoměrné zatěžování organismu, a to formou různých kompenzačních cvičení nebo různých doplňkových sportů a aktivit. Snaha o všestranný (pohybový) rozvoj by měla být stěžejním úkolem tréninku dětí!

Sportovní trénink se zaměřuje jak na rozvoj biologické (fyzické) stránky sportovce, tak i stránky psychologické a sociální. Z hlediska dlouhodobé výkonnosti je jeho cílem výchova všestranně a harmonicky rozvinutého jedince. V praxi to znamená, že s hráčem pracujeme na rozvoji obecných i speciálních pohybových schopností a dovedností (obecná zdatnost i speciální badmintonový trénink), rozvoj psychiky (sebedůvěra, motivace, apod.) i vztahu ke společenskému prostředí (pedagogické působení). Tréninkový proces dále vyžaduje neustálé regenerační, popřípadě lékařské zajištění.

Doplňkové aktivity hrají velkou roli v životě hráčů všech úrovní (rekreační, výkonnostní i vrcholové) a plní v něm různě důležité funkce. Existuje velký rozdíl v době, četnosti a druhu zařazené doplňkové činnosti v tréninku rekreačního a vrcholového hráče (např. rekreační hráč si půjde zahrát tenis podle chuti, zatímco vrcholový hráč mimo hlavní sezónu, v té se převážně věnuje aktivní regeneraci a kompenzačním cvičením). Tyto činnosti plní jak úlohu při rozvoji trénovanosti hráče, tak i jako cvičení regenerační (kompenzační) a prostředky psychické relaxace.

Doplňkové sporty a aktivity

Prověřené badmintonové haly s komentáři:

Badminton Praha | Badminton Brno 
Badminton Ostrava 

Pravidla badmintonu

 

 

 

Lobkowicz liga

 

 

Badmintonový zpravodaj

  • Nechte si pravidelně zasílat nejzajímavější novinky ze světa badmintonu!